Przejdź do głównej zawartości

Spotkanie z Ewą Bucałą


      Dnia 15 maja o godzinie 17.00 serdecznie zapraszamy na spotkanie z Ewą Bucałą - poetką, malarką.                                                           



Pani Ewa Bucała o sobie:



Urodziłam się w 1947 roku w Gdyni. W Jastarni spędziłam swoje dzieciństwo i młodość. Wykształcenie zdobywałam w Gdańsku i Olsztynie. Aktualnie jestem emerytowaną nauczycielką, żoną, matką i babcią dwojga wnucząt.

Od najmłodszych lat moje zainteresowania skupiały się wokół literatury i sztuki.

Na swoim koncie mam ponad 50 wystaw indywidualnych i zbiorowych oraz kilka wygranych i wyróżnionych konkursów w kraju i za granicą. Tak w poezji, jak i w plastyce.

      Jestem członkiem Stowarzyszenia Społeczno Kulturalnego „POJEZIERZE” w OLSZTYNIE oraz GALERII SZTUKI SYNAGOGA w BARCZEWIE.

Prezentowałam swoje prace m.in. w Gdańsku, Warszawie, Szczecinie (muzeum sapera), na Małym Wawelu w Suchej Beskidzkiej, Mrągowie, Kętrzynie, Malborku, Elblągu, Częstochowie, Bartoszycach, Olsztynie, Jastarni (muzeum rybackie).

 Wiele moich  prac znajduje się również w zbiorach prywatnych rodziny i przyjaciół oraz za granicą w Niemczech, Finlandii, Hiszpanii, Francji, Kanadzie, Peru, Włoszech i USA.

 Za swój największy sukces życiowy uważam wychowanie laureatów międzynarodowego konkursu plastycznego (KONSTU), z którymi popłynęłam do Finlandii - udział w warsztatach plastycznych.       


Drugą moją pasją jest poezja. Obie te dziedziny współistnieją w mojej osobowości i wzajemnie się uzupełniają. To czego nie da się wyrazić barwą i światłem dopowiadam słowem.

 W swoim dorobku literackim mam wydanych pięć tomików poezji, oto one:
- 1987 I TOMIK POEZJI "WIZERUNKI MOJE" WYDANY NAKŁADEM URZĘDU MIASTA W BARTOSZYCACH.       

- 1989 II TOMIK POEZJI "WYZNAJĘ TYLKO TOBIE" WYDANY NAKŁADEM BARTOSZYCKIEGO DOMU KULTURY (GRUPA LITERACKA "BARCJA").

- 1993 III TOMIK POEZJI "PODMUCH WIATRU" WYDANY NAKŁADEM WYDAWNICTWA "WIADOMOŚCI BARTOSZYCKIE".

- 2007 IV TOMIK POEZJI "MYŚLI ZEBRANE" WYDANY PRZEZ "GUT-GRAF" W OLSZTYNIE

- 2013 PROMOCJA V TOMIK POEZJI "CHWILA Z ŻYCIA". Tomik zakwalifikowany został do Nagrody im. Wisławy Szymborskiej za 2013 rok.

Za swoją działalność uhonorowano mnie bądź nagrodzono nastepującymi nagrodami:

- w 1957 roku otrzymałam nagrodę w Paryżu za pracę plastyczną "Życie nad brzegiem morza" (jako nastolatka).

- w 1987 zdobyłam wyróżnienie w Ogólnopolskim konkursie "O laur zielonego liścia" w Ostródzie.

 - w 1988 zdobyłam wyróżnienie w II Wojewódzkim konkursie literackim Związku Nauczycielstwa Polskiego w Olsztynie.

 - w 1990 przyznano mi II nagrodę w Konkursie poetyckim im. Leonarda Turkowskiego w  Bartoszycach.

 - w 2003 wyróżnieniono mnie w Konkursie poetyckim "O złote pióro" w Lubawie.

 - w 2010 wyróżniono w Międzynarodowym konkursie poetyckim "Wrzosowisko" w Piwnicznej.

- w 2010 przyznano mi II miejsce w konkursie literackim im. Leonarda Turkowskiego w Bartoszycach.

- w 2011 zostałam finalistką konkursu jednego wiersza zorganizowanego przez Miejską Biblioteką Publiczną w Łomży.

 - w 2011 uzyskałam III miejsce w VII Ogólopolskim i polonijnym turnieju poetyckim "Laury Nadwisłocza" w Mielcu oraz zdobyłam wyróżnienie w Międzynarodowym konkursie poetyckim "Sen o Karpatach" w Piwnicznej. (tłumaczenie na język słowacki)

- w 2012 uzyskalam III nagrodę w VII ogólnopolskim konkursie literackim "Las - moja miłość" w Białowieży.

Za całokształt pracy pedagogicznej zostałam wyróżniona medalem Komisji Edukacji Narodowej.

Zapraszamy również na stronę internetową Pani Ewy Bucały: 
http://www.ewabucala.republika.pl/index.htm
http://www.ewabucala.republika.pl/index.htm

Popularne posty z tego bloga

WYNIKI KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO 📸📸📸

  Jest nam niezmiernie miło poinformować, że spośród nadesłanych prac wyłoniliśmy zwycięskie zdjęcie konkursu „Ja – kopia Kopernika”.     Gratulujemy serdecznie Aleksandrowi, który do tematu podszedł ambitnie, ale z humorem! 😍 Zapraszamy po odbiór nagrody do naszej filii.    Pozostałym uczestnikom dziękujemy za udział i zachęcamy do prób w kolejnych konkursach.

Ferie Zimowe czas, start! Teatralne Hece w Bibliotece.

Mieliśmy przyjemność gościć Panią Hanię Banasiak. Znana i ceniona aktorka Teatru Lalek opowiadała o tym jak kluczowa w pracy aktora (i nie tylko!) jest wyobraźnia. Na warsztatach dotyczących teatru nie mogło zabraknąć przedstawienia. Papierowe ilustracje kamishibai wprowadziły nas w baśniowy świat. Po wysłuchaniu opowieści o „Królowej Śniegu” postanowiliśmy stworzyć własną sztukę w formie obrazkowej. Fabuła „Czerwonego Kapturka” przedstawiona przez dzieci na planszach udowodniła, że nasi goście na brak wyobraźni nie mogą narzekać. Działo się! Były tornada, błyskawice, babcia została rażona piorunem (spokojnie - przeżyła!), leśniczy ukrywający się pod postacią ślimaka, by śledzić poczynania wilka, mądry i pomocny kruk, który podpowiedział Kapturkowi wybór drogi życiowej. Jednym słowem – na bogato! Na kolejne fascynujące teatralne spotkanie z Panią Hanią i jej nieograniczoną wyobraźnią zapraszamy już za tydzień.  

Jesień z Przedszkolem Miejskiem Nr 32 🍃🍂🍁

Odwiedziły nas dzieci z Przedszkola Miejskiego Nr 32 w Olsztynie. Rozmawialiśmy o jesieni, o zmianach zachodzących w przyrodzie. Nasi goście wysłuchali opowiadania o Toli z serii „Jesień Toli” aut. Anny Włodarkiewicz. Obejrzeli jesienny teatrzyk kamishibai. Wspólnie zainscenizowaliśmy opowieść o przygodach w lesie podczas grzybobrania. Dzieci wykazały się sporą wyobraźnią ochoczo uczestnicząc w przygotowanej przez nas zabawie.